„Тенис лакът” е доста популярен термин и се отнася не само до болки в лакътя, но и за болки по горната част на предмишницата. Терминът произлиза от играта на тенис, където има значително претоварване в областта на лакътя. Всъщност механизмът на болката зависи от много фактори.

Някои от тях са свързани с дегенерация на сухожилията на мускулите в областта. Честа причина за дегенерацията е претоварването, което може да се получи, както от продължителна работа с мишка пред компютър, така и при продължителни хватателни движения с ръцете.

Болките в областта на лакътя са трудни за повлияване, но има и най-различни методи за справяне с проблема, като например поставяне на инжекции с кортикостероиди, различни видове електротерапии и др. Един от най-познатите методи за справяне с проблема е манулната терапия по концепцията „Мълиган”. Техниките използвани при лечението са лесни за изпълнение, но затова пък са ефективни. Защо да изберем точно тези техники?

При правилното им приложение, болките в лакътя изчезват. Второто предимство е, че могат да се изпълняват и в домашни условия от страна на пациента!

При проучване направено в Австралия (повече информация на: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17012266), при което са участвали 198 пациента с клинично поставена диагноза „тенис лакът” е направен изводът, че „комбинацията от специализирани мануални техники и специализирани упражнения” имат по-добър ефект в сравнение от „прилагането на кортикостероидни инжекции” или „липса на лечение”.

Поставянето на апликации от кинезиотейпинг метод също помага при острия стадии на проблема. В нашата практика комбинирането на мануална терапия, кинезиотейпинг и специализирани упражнения значително решава проблема в по-дългосрочен план.

Видео №1 Анатомия на лакътна става!