Натовареното ни ежедневие често води до сериозни проблеми в областта на врата. Често ни се налага да седим с часове пред компютъра или да шофираме с часове без да спираме. Не е изненадващо, че болките във врата са едни от най-често срещаните симптоми и са обект на кинезитерапевтично (физиотерапевтично) лечение.

Значителен брой пациенти поне веднъж в живота си са усещали болки във врата, а не малка част и болки започващи от врата и продължаващи надолу по ръцете. Всичко това се случва в резултат на увреждания в мускулите, връзките,  нервната тъкан и не на последно място прешлените и ставите в областта на врата.

Най-честите причини, които ние лекуваме са проблеми в меките тъкани на врата (мускули, сухожилия, връзки) предизвикани от травма или износване на структурите на гръбначния стълб в областта. Всичко това би могло да доведе и до болки в раменете, горната част на гърба и ръцете. Например „стрелкаща болка” от врата надолу до пръстите на ръцете много често е в резултат на т.н. „прещипване на нерв” т.е възможен е блокаж на интервертебралните стави между два прешлена.

Причините за болка във врата могат да бъдат няколко:

-Травма

-Износване на структурите на врата

-Физическо претоварване

-Неправилна поза

Всички тези причини водят до болка поради увреждане на структурите на и около гръбначния стълб като мускули, прешлени, връзки, нерви, кръвоносни съдове, междупрешленни дискове.

Кинезитерапевтичното (физиотерапевтичното) лечение е доказало своята ефективност. Правилно снетата история на проблема и индивидуалния подход към пациента са гаранция за облекчаване и изчезване на симптомните при всеки един пациент. При остра болка основна цел е намаляване на болката и възпалението в областта. Приложението на мануални техники без болка е гаранция за успех при лечението. Мануалната терапия по концепцията „Мълиган” е доказала своята ефективност при остри болки и проблеми по целия гръбначен стълб. Приложението й винаги е безболезнено и щадящо пациента!

ПОЛЕЗНИ СТАТИИ ПО ТЕМАТА:

1. МАНУАЛНА ТЕРАПИЯ И БОЛКА В КРЪСТА

2. БОЛКАТА В КРЪСТА И БЕДРЕНИЯ МУСКУЛ

3. МУСКУЛЕН ДИСБАЛАНС В ОБЛАСТТА НА ТАЗОБЕДРЕНАТА СТАВА СЪЗДАВА ПРОБЛЕМИ В КРЪСТА

4. ПИРИФОРМИС СИНДРОМ

5. УПРАЖНЕНИЯТА ЗА ДВИГАТЕЛЕН КОНТРОЛ НА МУСКУЛИТЕ СТАБИЛИЗИРАЩИ ЛУМБАЛНАТА ОБЛАСТ, НАМАЛЯВАТ БОЛКАТА В КРЪСТА

6. ЛЕКАРИ СЕ ГОТВЯТ ЗА ЕПИДЕМИЯ НА "ОФИС - СИНДРОМ-А"

7. МАНУАЛНА ТЕРАПИЯ ПО КОНЦЕПЦИЯТА "МЪЛИГАН"

Коментари

#1 Севда 20-12-2012 16:50
Благодаря Ви г-н Димитров за оказаната помощ. След направените процедури се чувствам добре и нямам болки във врата.
Цитиране